Loading Laddar...
 

Köpvillkor

Följande villkor gäller för Z motor och trafik  AB:s försäljning i Sverige över Internet till konsument. 

Beställning mm

Beställning av en vara eller tjänst sker på vår hemsida. När du beställt och betalat skickar vi en orderbekräftelse till dig.

För att handla måste du vara över 18 år. Är du ännu inte 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att få handla.

Priser

Priserna anges i svenska kronor och inkluderar moms om inget annat anges. Priset på varan/tjänsten är det som anges på webbplatsen på beställningsdagen.

Fraktkostnad tillkommer alltid om beställningen avser en vara.

Vi reserverar oss mot uppenbart felaktiga priser. Vi förbehåller oss också rätten att ändra priser och sortiment utan särskilda notiser om detta.

Betalning

Betalning görs i samband med beställningen och med kontokort, vilket innebär att du betalar din order direkt via kontokort (Visa eller Mastercard). Vi samarbetar med DIBS Payment Services.

Leverans och fraktkostnad

Du får dina varor inom 2-3 arbetsdagar efter det att vi fått din beställning. Vi svarar inte för dröjsmål som beror på hinder utanför vår kontroll (force majeure).

Vi levererar endast inom Sverige. För varor som inte levereras över Internet tillämpar vi enhetsfrakt på 50 kr per order. Vid avhämtning av varor utgår ingen fraktkostnad.

Paket som inte hämtas ut

Hämtar du inte ut ditt paket alls, så skickas det tillbaka till oss. Vi tar då ut en avgift på 200 kr för att täcka de kostnader vi har i samband med det outlösta paketet. Om du inte meddelar oss annat inom 14 dagar från det att varan återkommit till oss upphör annulleras köpet. Du kommer då att återfå vad du betalat, med avdrag för nyssnämnda kostnader. Återbetalning sker med samma betalningsmetod som vid köpet, dvs. genom insättning på det kort som du använde vid köpet.

Ångerrätt/retur

Du har alltid 14 dagars ångerrätt när du handlar online. Det innebär att du kan skicka tillbaka oanvända och oskadda varor inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket eller, om du beställt en tjänst, ångra ditt köp inom 14 dagar från det att avtalet ingicks.

För att utnyttja din ångerrätt måste du alltid senast inom 14 dagar från det att du tog emot varan eller ingick avtalet om tjänsten meddela Z motor och trafik AB  att du vill utnyttja din ångerrätt. Gör du inte detta har du inte längre rätt att ångra ditt köp.

Observera att ångerrätten inte gäller en tjänst om fullgörandet har påbörjats, till exempel om du har öppnat och godkänt villkoren i elevcentralens profil.

Kostnaden för retur av beställd vara bekostas av dig. Varan/varorna ska returneras till adressen

Z motor och trafik AB
Hildedalsgatan 4B,417 05 Göteborg

Vid retur/ångerköp krävs följesedel, kvitto eller ordernummer. Retur får inte ske mot postförskott. Du ska betala kostnaden för återsändandet av varan.

Vid transport från oss till dig står vi ansvaret för om varan skadas eller kommer bort under transporten. Vid transport från dig till oss står du risken för varan. Detta innebär att om varan kommer bort eller skadas under transporten till oss ansvarar du för detta.

Din retur återbetalas med samma betalningsmetod som vid köp. Detta innebär att vi sätter tillbaka köpesumman med avdrag för vår fraktkostnad på samma kort som du använde vid köpet inom 30 dagar från det att vi mottagit din retur alternativt, om det gäller köp av tjänst, ditt meddelande om att avtalet frånträtts.

Avbeställning

Förutsatt att beställning av vara inte skickats iväg har du möjlighet att utan kostnad avbeställa hela eller viss del av beställning av varor genom att kontakta oss per telefon.

Behandling av personuppgifter

I samband med att du beställer en vara eller tjänst på vår hemsida godkänner du att Z motor och trafik  AB registrerar och elektroniskt lagrar de personuppgifter som du lämnar i samband med beställningen. Uppgifterna kommer att användas för administration av din beställning.

Reklamation

Z motor och trafik AB tillämpar STR:s reklamationspolicy.

Om en vara är felaktig, felexpedierad eller transportskadad ska du så snart som möjligt kontakta oss. Vid övriga reklamationer eller klagomål ska du vända dig till STR:s reklamationsnämnd, se www.str.se.

Lagval och forum
Svensk rätt ska tillämpas på samtliga köp enligt dessa avtalsvillkor. Skulle det uppstå en tvist mellan parterna som inte kan lösas på plats, kan tvisten prövas i domstol (tingsrätt) alternativt kan kunden (eleven) få en skriftlig prövning i Allmänna reklamationsnämnden (ARN) eller i STR:s reklamationsnämnd (gäller endast kunder på en STR ansluten trafikskola).

Kontaktuppgifter

Z motor och trafik AB

Hildedalsgatan 4B

417 05 Göteborg

Org. Nr: 556909-9467

Tele: 031515090

Hemsida: www.ztrafik.se